Missbell

Alla inlägg under maj 2013

Av Maria Ulander - 20 maj 2013 22:40

Godkväll!


Nu tänkte jag berätta lite mer om Loka och Elvis valper och om min nya familjemedlem Gibbe. 
Loka fick ju två hanar oh två tikar, valde att döpa dom efter nordiska asagudanamn.


Ljusbrun hane; Tor
Grå hane; Balder


Ljus beige tik; Freja
Grå tik; Idun


Det var en enorm omställning att helt tvärt vara med sex stycken hundar!
Men det gick ändå väldigt bra, med viss hjälp från K och familjen samt kompisar.

Kan inte med ord förklara min kärlek till valparna, dom var verkligen mina "barnbarn"
Så himla goa och fina små liv <3


Man ska ha koll på mycket när man har valpar, det är mycket att fixa.
Bra hem, kontrakt/kvitton, avmaskning, besiktning, vaccination m.m
Så här i efterskott är jag verkligen imponerad av att jag klarade av allt! :)
Man kan mer än man tror, så är det!


Var ju absolut inte en bra tid för valpar just då dom kom, jag hade varit sjuksriven pga av stressrelaterade syntom och så var det allmänt mycket i mitt liv just då.



Det gjorde väldigt ont i mig när valparna skulle flytta till sina nya hem, men samtidigt var jag så slutkörd att det kändes ganska skönt ändå. Att återgå till det normala alltså.

Tre valpar fick sina nya hem här i Jokkmokk och en hamnade i Vuollerim.


I samma veva kom min lilla kattunge Gibson. En underbar liten kille.
Han flyttade hem till mig då det var ca två veckor tills valparna skulle flytta.

Kattungen var ju planerad.



Här kommer lite bilder, enjoy!

Puss/ M


                

 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards