Missbell

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria Ulander - 27 mars 2011 15:05

En dörr stängs och en annan öppnas.


Våren har äntligen kommit till Jokkmokk och jag har börjat leva igen.

Det spritter i kroppen och jag vill bara börja om, från början. Med allt.


Lixom marken tinar fram så tinar jag fram, nya (?) känslor uppenbarar sig och jag vill göra allt rätt.


Saker som jag trodde mig veta stämmer inte...

Jag ska reducera mitt liv. Välja noga vilka som får stå mig nära, vara räddare om mig själv och om dem jag älskar. Vårda det jag har och leva fullt ut, följa mina drömmar och utvecklas.


Jag VET att jag är alldeles för snäll, men det är inte så lätt om man alltid varait sån.

För att överleva denna värld vi lever i så måste man faktiskt kunna sätta gränser, säga ifrån och stå på sig. Det fungerar inte att alltid säga "JA" för då försummar man sig själv. Man kan inte alltid prioritera andras behov och känslor,

Tillslut blir man bränd.


på tal om något annat så har jag haft en bra helg! :)

Min yngsta syster har konfrimerat (?) sig och jag har spenderat två härliga kvällar i goda vänners lag.

Utgång ena kvällen och födelsedagsfest den andra, lovely! :)

Nog bor det allt en liten partypingla i mig ;)

I går så var jag med min syster K, vi lagade god mat och myste i varandras sällskap :)

Det händer alltför sällan, jag hoppas att vi kommer att ses mer ofta<3


Idag är jag ju lite trött men faktiskt mycket piggare än vad jag borde vara..

Ska tvätta och sen iväg på middag till en kompis, spännande.

Imorrn är det Måndag, då blir det en massa jobb och andra vardagliga sysslor.

Vet åxå att jag behöver plugga -,-

Senaste tentan gick nog tyvärr inte så bra, den var jättesvår men men.

Bara ta nya tag!


/ M

Av Maria Ulander - 1 mars 2011 01:16

Hej!

Är sjuk av oro. Fick för mig att kolla Elvis tänder..då upptäckte jag att han har två tandrader i överkäken. Alla tänder står åt olika håll. Tycker att han har ätit dåligt på senaste tiden och nu förstår jag ju varför! :/

Kan inte låta bli att tänka det värsta. Jag menar...om mjölktänderna dras och hans permanenta tänder står rakt ut så kan han ju inte äta..och äta det måste man ju.

Gör så himla ont i hjärtat.


Blir att skaffa en akut tid hos veterinärn imorrn, kanske även åka till Luleå.


/ M

Ovido - Quiz & Flashcards