Missbell

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Will I ever?

Av Maria Ulander - 23 november 2011 05:21

Tja!
Sitter vaken så här mitt i natten. Anledning?
GG..haha är sådär när man fastnar för en serie..går lixom inte att sluta se?
Haha, är asigt trött och ska snart gå och lägga mig...men kom på att jag lika gärna kunde slänga in ett inlägg här.


Blir ju som inte alltför ofta...(A)


Även om jag nu mått på topp ett tag så händer det ju saker hela tiden iaf..
Man har såklart sina ups and downs..
Så är det.


Det gäller att vara nog stark så man kan hantera dom rätt bara.


Jag gör mitt bästa, iblad räcker det...och ibland inte.

Men en sak som jag senaste idag ( läs igår..) insåg var att vissa misstag, yeah you heard me..måste man tyvärr göra om ett flertal gånger innan man lär sig. Tråkigt men sant.


Ja, jag litade på dig...IGEN!

Dumt somfan...men ni vet, ibland tror man för gott om folk.

Att även dom mest elaka/falska kan ändras, right?? :)


Dessvärre så är DU precis som du alltid har varit.

OCH precis som förr vet DU exakt hur DU ska linda mig runt ditt lillfinger.

Men detta var sista gången, jag svär!


Ingen föstör min lycka och speciellt inte DU.


Ibland tvivlar man, jag gör det..inte alltid rätt att göra dom rätta valen.
Kanske är det bara svårt att hitta igen sig själv i vissa situationer.

Svårt att skilja på rätt och fel och på måste och icke måsten.


Jag behöver då lära mig att prioritera om..prioreitera rätt.

Sätta mig själv i första rummet. Följa mina drömmar.

Men alltdeles på tok för ofta tappar jag bort mig själv i den ständiga kampen gällande att finnas till för andra :/


FRÅN och med NU ska jag följa MINA drömmar och lyssna på mitt hjärta.

Bara göra saker som jag VERKLIGEN vill och har lust med..lära mig att säga NEJ.

Man är inte elak för att man inte vill, det är bara ärligt att säga som det är.

Behöver dock inte göras på ett otrevligt sätt.


Mina mål från och med nu;


  • TA KÖRKORT!!!!!!!

  • TRÄNA OCH KOMMA IFORM

  • VÄRDESÄTTA MIG SJÄLV OCH MIN HÄLSA MER

  • AVSÄTTA MER TID FÖR MIG SJÄLV

  • FÖLJA MITT HJÄRTA OCH VARA ÄRLIG MOT MIG SJÄLV

  • SLUTA STRESSA 

  • SKAFFA EN BRA BUDGET, SPARA TILL BLA EN SYSTEMKAMERA, EN NY TV, RESOR M.M ( LISTAN KAN GÖRAS LÅNG...)

Det finns ju såklart mer jag vill göra, men man måste ju börja någonstans ;)

Hihi...


En annan nyhet som jag inte har delat med mig av till så många...jag ska snart bli "mammaledig" hihi..

Och NEJ, jag är inte gravid.

Utan ska skaffa en till hund :))

Blir en liten black and tan tik...mamman är chihuahua/Papillon och pappan renrasig chihuahua..så min lilla tjej är nästan renrasig ;D


Inte för att just det nu spelar någon roll.

Tror Elvis kommmer att bli jätteglad av att få en till familjemedlem.

Han älskar ju verkligen andra djur :)


Btw, ikv har jag satt upp lite hyllor m,m

Tur jag har A som är så himla snäll.

Han är en sann vän


Nåja nu ska jag dyka i säng.

Har mycket som ska hinnas med imorrn (idag), så bäst att få sig lite sömn ändå.

Bjuder på lite bilder, dels på mig själv och dels på min älskade Elvis men också på nya familjemedlemmen.

Godnatt sötnosar!

/ eran M



         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Ulander - 20 maj 2013 22:40

Godkväll! Nu tänkte jag berätta lite mer om Loka och Elvis valper och om min nya familjemedlem Gibbe. Loka fick ju två hanar oh två tikar, valde att döpa dom efter nordiska asagudanamn. Ljusbrun hane; TorGrå hane; Balder Ljus beige tik...

Av Maria Ulander - 16 april 2013 20:45

Hej!Det var ett tag sen, hade som mer eller mindre lagt ner bloggen.Men kom på att jag vill fortsätta. Det har hänt väääääldigt mycket sen jag skrev sist! Har ingen aning om var jag ska börja.. Sist jag skrev så var en av mina ögonstenar ...

Av Maria Ulander - 23 augusti 2012 11:56

Igår hände något väldigt hemskt!Min minsting ( Loka) blev jättesjuk   I Måndags var jag och mamma och min kompis Jasmine + alla tre hundar ( Likko, Loka och Elvis) på utflykt.Eftersom jag försöker ta körkort så var vi ute och övningskörde, vi for til...

Av Maria Ulander - 20 augusti 2012 21:15

Tja!Sitter hemma och fryser om tårna, har varit på en liten utflyckt med mamma å Jasse å alla hundarna.Det var på took för kallt för ett dopp, enligt mig iaf, Mamma ja hon badade. Det gör hon alltid. Typ. Har inte bloggat på länge och det är inte p...

Av Maria Ulander - 4 juni 2012 22:42


Tjosan!Måndag idag, har ju som sagt varit väldigt sliten i helgen. Trotts detta tvingade jag själv att dammsuga, skura och diska så nu är det någorlunda fint här hemma. Härligt! :)   DET GÅR FRAMMÅT MED FLYTTEN!!!!   Ja faktiskt...det är sant...

Ovido - Quiz & Flashcards