Missbell

Alla inlägg under april 2013

Av Maria Ulander - 16 april 2013 20:45

Hej!
Det var ett tag sen, hade som mer eller mindre lagt ner bloggen.
Men kom på att jag vill fortsätta.


Det har hänt väääääldigt mycket sen jag skrev sist!

Har ingen aning om var jag ska börja..


Sist jag skrev så var en av mina ögonstenar jättesjuk! ( Loka)

Men som tur var så överlevde hon utan några större men. Hon hade ju råkat få i sig sand, vilket resulterade i att det blev stopp i hennes tarm. Inget kom ut eller in.

Hon kunde inte ens behålla vatten, så dåligt mådde hon.


Efter att hon hade varit inlagd på djursukhuset i Gamelstad en natt fick hon komma hem igen.
Magen hade sakta men säkert börja fungera igen.

Dropp, laxeringsmedel m.m

Veterinärer dom kan dom!


Kan inte beskriva känslan av lycka och kärlek när jag fick hålla henne i min famn igen

Lilla hjärtat mitt.


Är evigt tacksam för alla som ställde upp på olika sätt när Loka var sjuk!

Tack! <3


Sen detta hände har jag hunnit ha valpar ( fyra små underbara lurvisar), Elvis och Loka lyckades tjuvpara sig!
HUR?
Ingen som vet. Hade jag kommit på dom hade hon fått en dagen-efter-spruta då jag tyker att hon var för ung för att bli mamma. Men jag märkte inte att dom parade sig och när Loka började gå upp i vikt...var det bara att låta ta ultraljud på henne. Ja för att vara på säkra sidan, jag trodde ju att hon var skendräktig, eftersom jag hade haft henne och Elvis i sär då hon löpte.

Men hon började ändras vad gällande sitt betende och en del kompisar tyckte att hon börjat gå upp i vikt.

Jag bestämde mig för att ta ett ultraljud på henne för att säkert veta.


När jag fick beskedet att hon väntade valpar och var långt gången...ja vilken överreskning!

Kunde dock inte glädjas helt och hållet åt hennes dräktighet då jag var orolig över hennes kommande förlossning.

Som tur var gick förlossningen bra, hade hjälp och stöd av mamma, min pojkvän K och kompisen B, samt kontakt med Lokas uppfödare via telefon.

Fyra fina valpar!
Två tikar och två hanar! :)

Loka hade inte träffat någon annan karl så nog var Elvis pappan altid!
Sen så såg man ju att dom var lik sin pappa.

Ja det är svårt det där med löp när man aldrig har haft en tik förut.


Lägger upp lite bilder på valparna och så berättar jag mer i nästa inlägg!
Puss och Kram! / M



     



Ovido - Quiz & Flashcards