Missbell

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria Ulander - 21 januari 2011 17:20

Hej!

Nu har jag äntligen fått internet i min lilla lägenhet, toppen!

Lovade ordentlig uppdatering och det kommer det att bli också! :)


Denna veckan har mest bestått av arbete för min del, men även av mys med fina vänner.


Under Måndagen kom Tova till mig, vilket verkligen var roligt. Var som ett tag sen vi sågs. Tyvärr kände vi oss nog rätt trötta så vi gjorde väl inte så mycket..men ibland så behövs ju inte det. Man kan ha kul ändå. Blev som vanligt god mat och en massa tjejsnack. På Onsdagen så for Tova hem, för jag skulle jobba. Nog hade hon fått stanna..menmen.

Var meningen att jag skulle ha farit till Tova nu i helgen, men blev jobb istället.

Så det kan gå.


Har även hunnit träffa Jasse för en liten lunchdate, mys!

Vi har alltid så mycket att prata om.

Det som är största samtalsämnet nu är våran TRÄNING!

Hon har dock redan tjuvststartat, den filuren.

Nåja..jag hinner ikapp..right?


Vi har ju börjat bli hälsosamma, bättre sent än aldrig lixom.

Jag tränade rätt mycket för några år sedan men drog på mig en knäskada i samband med en fjällvandring...så har inte kunnat röra på mig så mycket som jag har velat, men efter besök hos en sjukgymnast så kan jag numer göra mycket mer. Toppen, är som att jag har fått tillbaka mitt liv. Att leva med smärta som är nästintill kronisk...det SUGER!


Det roliga i kråksången är att ingen läkare kunde hitta felet till min smärta..utan att det var en sjukgymnast.

Jag är grymmt överrörlig i mina leder, det i kombo med att jag nu har tappat mycket muskler p.g.a att jag har haft för ont för att träna gör att mina knän tex blivit instabila...vilket i sin tur leder till olidlig värk :/

Skönt att jag har fått ett tränings shema och kan bli bättre! :D



Lägenheten


Har ju inte berättat allt för mycket, men har alltså en egen lägenhet som jag delar med min underbara sambo Elivs (Hihi..).

Lägenheten består av en yta på 32 kvadrat. Det är kanske inte så stort...men det räcker gott åt mig :)


Har egen uteplats med veranda, eget badkar...gulligt kök och..jaa..gillar stället!

Har mycket kvar att köpa, speciellt när det gäller inredningen.

Sånna där stora inköp, ni vet?

Ny säng, ny tv...matta, soffbord..m.m.

Är dock mysigt redan nu :D


Åh, mååååååååste kila, later! ;)


Btw, bjussar på en helskön bild på sambon..fotat av sötaste Carro<3


/ M



 

Av Maria Ulander - 8 januari 2011 00:29

Hej!

Var verkligen år och dar sen jag uppdaterade här, jag vet. Detta beror på att det har hänt stoora saker i mitt liv. Jag har flyttat..igen. Har inte internet ännu, men det är beställt :D


Jag har ingen aning alls.. om vart jag ska börja...

Lovar dock att så fort jag får internet så kommer det att ske uppdateringar dagligen!

Jag flyttade ju hemifrån strax efter min tjugo års-dag, flyttade inte långt men till B.

Hon bor på samma gata som pappa, där jag bodde innan. Det var meningen att jag bara skulle bo där tills jag skulle få egen lägenhet. Hade såklart ställt in mig på att måsta bo där under minst ett år. Så hände det. Det som var det hemliga projektet. Jag fick av ren tur nys om en etta som skulle bli ledig och så fick jag den!!!

Hur kul som helst. Ska berätta mer vid nästa inlägg, nu är jag alldeles för trött. Sorry.


Hörs!

Love/M

Ovido - Quiz & Flashcards