Missbell

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria Ulander - 31 augusti 2010 15:32

      

 

Hejhopp!

 

Idag vaknade jag av att min farmor ringde, hon ville att vi skulle åka ut och plocka blåbär. Kul tyckte jag, steg upp och drog på mig tåliga kläder och fixade lite mackor att ta med. Väl ute i skogen så fyndade vi faktiskt en hel del bär. Var som tur var nästan inga mygguslingar i farten! Najs.

Sen mitt i allt kom världens regnskur så vi flydde in i farmors lilla Clio ( bil).

Mysigt att dricka lite kaffe och äta mackor och småprata lite. Min farmor är klok som en bok..även om hon är som hon är...

Jaja, vi har alla våra sidor. Måste säga att vi hade övervägande trevligt i alla fall.

Tyvärr känner jag att jag nog har lagt på mig lite...eller ja några kilo kanske (!!!)

Huvva, är bara att motionera lite och tänka lite på vad man stoppar i sig.

Det är ju lätt att fixa med andra ord.

Vet ju att det har blivit en hel del onyttigt på sista tiden, men det är ju så. Man går lätt upp eller ner nåt kilo mest hela tiden.

Sen är jag säker på att de där P-pillerna är lite delaktiga eller ganska mycket. POOOF!!! så hade jag värsta jätteboobsen. Hmm...man kan ju inte bara gå upp dära så...

Inget att få panik över, men det är INTE kul.


Tänker passa på att säga att du gjorde min kväll igår, tänk att man kan bli så glad över nästan igenting. Wooho, du vet att jag älskar dig, har alltid gjort det och kommer fortsätta att göra det. Ni vet väl att avstånd ibland kan kan vara lösningen?

Även om det inte kommer att lösa sig så kommer jag alltid att känna strakt för dig.

Uppenbarligen så lämnade jag nog ett ganska djupt intryck, bra.   

Var även ut på en långprommis igår, med en av mina närmsta vänner och Likko.

Vad hade jag gjort utan dig?

Var finns alla som man trodde var ens vänner..när man väl behöver dom?

Ni gjorde det lätt att välja. Känner ingen ånger måste jag säga.

Mår så mycket bättre nu, ingen ångest över småsaker som inte ens är aktuella och som aldrig ens har varit det. TOPPEN!

Jag börjar bli hel i mig själv. Trodde att jag var hel då jag var med dig, men det var jag inte. Förlåt för allt du fick stå ut med, idag är jag en helt ny tjej...eller ja, jag är ju samma Mia, bara en bätter version, en starkare och helare.


Måste kila ner till köket och börja med lasagnen.

See yah!

Puss/ M



Av Maria Ulander - 30 augusti 2010 15:36

  


Ja, det finns väl inga andra ord som beskriver denna Måndag..?

Har tvättat, städat, gjort ett flertal ärenden..ringt ännu en hyresvärd och ställt mig i bostadskö. Varit på ett segt möte m.m

Huvva. Sen har * kommit hem. Arg som ett bi. Skriker och har sig, beskyller och beter sig allmänt dåligt. Så oerhört less jag är på att alltid få ta allt. Alla agritioner, all skit. Orkar inte det här nå mer.

Blir att FLYTTA så fort det blir ledigt någonstans.

Jag både pluggar och jobbar och fungerar som nån extra morsa här..NO MORE säger jag bara. Efter år av skit, nu jävlar räcker det.

Synd om er säger jag bara, blir intressant att se hur det går. Jag ska äntligen pröva mina egna vingar och jag lovar...dom kommer bära. Jag lär nog känna viss saknad. Men, nu är det nog.


Har ont i kroppen, efter en tuff helg. Har både vart ut och även jobbat..ingen bra kombo kan jag lova. Brukar aldrig göra det annars och det är ju bra. Blev inte bakis eller nåt sånt..men man blir ju så seg och trött. Kunde som tur var ändå prestera bra på jobbet, vilket var toppen. Tog dock på krafterna.

Får ta nya tag. Kanske ett varmt bad ikväll ?  

Tur att man har egen självtro, att man vet vad man är kapabel till.

Nu ska jag återgå till städningen.


Puss/ M


Av Maria Ulander - 26 augusti 2010 22:10

Hej!

Nu sitter jag och Anton ute hos våran kära vän Klint.

Vi lyckades få skjuts av Daniel, mer känd som korvätarn.

Blir att sova hos klint skulle jag tro. Klint och Anton spelar Tv-spel och jag lånar datorn. Vi köpte med oss lite godis, så nu avnjuter vi några öl och lite gotta.

När Anton kom hem till mig vid fem tiden, var det meningen att vi skulle laga en finmiddag, eller hm..att jag skulle laga den. Tyvärr blev den tolally fail. Tog upp nå kött från frysen, i hopp om att det var nå finkött. Var nåt rökt segt kött. Middagen bestod av stekt kött med bacon, ris och vitlöks smör. Tyvärr var köttet segt och jaa, det blev väldigt misslyckat. Vi hade i alla fall kul, måste jag säga. Drack lite vin och av någon anlednig så tålde jag inget alls. Helt full nu typ, Inge kul, festandet börjar ju imorrn..först  

Hihi, har ju kul i alla fall!

Nu ska jag gå och vara lite social, fan jag vill också spela Tv-spel!

Blev en helt random kväll. trodde inte vi skulle träffa Klint förens imorrn och absolut inte sova här...well, två flugor i en smäll  

Sov så gott!

på återseende  

Puss/ M

Av Maria Ulander - 26 augusti 2010 14:07

 

Hej bloggen!

Sitter just nu här hemma och fryser som bara den.

Pappa åkte ju på semester för snart fem veckor sedan..han har tydligen stängt av elementen och värmen. Visst, då var det ju sommar så ok!

Men...NU är det pissigt jävla kallt här. Ursäkta språket, men jag är faktiskt ganska irriterad. Tyvärr förstår jag mig inte på hur man slår igång värmen, så det är bara att gilla läget. Kul? NEJ!

Som tur är, så kommer pappa hem på Söndag så då ska han väl slå igång värmen.

Well har i alla fall dragit på mig min nya kofta ( gissa färgen/ mönstret) ?

Jo, den är leopardfärgad. För dom som känner mig lite, så var det ju enkelt..eftersom jag är svag för det mesta i leopard. Har sjalar, leggings, väskor, koftor, puderpuffar m.m i det.


Har haft en trevlig lunchdate med Ellie och Carro, så det vägde upp min i övrigt kassa morgon. Vi hann tyvärr bara ses som hastigast. De skulle iväg ganska på engång. Tydligen har de den obligatoriska friluftsdagen vid Talvatis. Det var tider det, när man själv deltog. Kan dock medge att jag är glad att jag slipper  

Sommaren har ju som blåst bort helt. Hemskt tycker jag, håller ni med mig?

Hösten är i mina ögon en bra årstid, jag fyller år, tänder en massa ljus och badar låånga bad. Okej, det gör jag väl annars med. Är bara så mycket mysigare på hösten av någon anledning.

Känner lite panik för det här med körkortet, alla tar det..men jag då?

Ska ta tag i pluggandet, det ska jag. Blev bara så ledsen när min bil gick sönder, har inte kunnat köra på aslänge jue. FAN.

Jaja, det hinns. Man kan ju inte ta allt sen, det har jag lärt mig. Har så mycket nu bara så..det måste vänta. -,-  


Nu ska jag baka en kladdkaka, sötnosen kommer ju snart..I hope.

 

Pusstja!

/M

Av Maria Ulander - 25 augusti 2010 19:12

  


Tjenare!


Blev att åka Norrut i alla fall. Lyckades dock med att få samåka med tre kvinnor härifrån. Lurade även med mig mamma! Vilket ledde till en toppendag, utan allt för stora missöden. 

Hihi, som vanligt händer det alltid nåt knasigt kring mig. Det är nog därför jag alltid har kul. Visserligen glädjer jag mig åt lite, vilket gör att jag ofta är glad åt små (meningslösa?) saker.

Skulle bli en novell om jag berätade allt som hände idag, men jag kan lova er att det blev en trevlig dag. Tar väl med nåt, bara för att lixom.

Två helt random tanter började prata med mig under olika delar av dagen. Den ena berättade typ hela sin livshistoria för mig, på en tio minuter. Den andra gjorde nästan samma sak, fast hon var lite mer..barsk. Mamma undrade om jag kände dom..och det gjorde jag ju såklart inte! Haha!


I stället för att behöva gå upp klockan fem och åka med den tidiga bussen kring 06.00...så fick vi ju alltså skjuts. Vi åkte kring åtta, var framme ungefär tio över nio.

Jag skulle träffa min nya lärare och klassen på Välkomma skolan.

Jag kan medge att jag var tolally lost i Malmberget. Inget illa menat, men man märker att det är helt annan mentalitet där...nog om det.

Efter ett tag hittade jag skolan, vilken var ENORM! Men, jag gick till rätt sal. Alla hade redan tagit platser..fanns ungefär två lediga. Tog den ena. Hamnade mitt i smeten. Läraren presenterade mig, alla glodde (PINSAMT SOMFAN!!!), sa lite om mig...en elev sa välkommen, två tog i hand och kanske en hälsade..de övriga gav mig långa blickar.

Jag bet ihop och satt och antecknade under lektionen. Efteråt fick jag och två andra kvinnor träffa läraren i en datorsal för att gå igenom hur forumet fungerar.

För oss som läser på distans sker ju all inlämning av arbeten genom ett forum som heter Fronter.

Var rätt mycket som jag måste lära mig, är bara att kämpa på. Olyckligtvis måste jag läsa om HELA kursen, det suger. Kanske att jag slipper göra alla tentor..får se.

Jo föresten, har kanske inte talat om det..men jag pluggar ju på Konvux nu.

Helt okej faktiskt. Blev positivt överaskad måste jag säga.

Läser som det ser ut nu, tre kurser.

Den som jag ska läsa via Gällivare är Medicinsk grund. Det är i den enda kursen som jag har mitt ända IG.

Har man som jag rätt hyffsade betyg i övrigt är ett IG väldigt deprimerande, så jag bestämde mig för att plugga upp kursen.


På tal om blåbär..har hittat en supersöt bil!

Och jaa, jag vet...jag har redan en pärla. Men denna var verkligen jättefin!

Var en Ford fiesta.


Jo, som ni kanske förstod..så blev det shopping också.

Fyfy. Köpte tre par leggings, ett par i skinn( fake), ett par som var hälften svarta och hälften skinn. Sist men inte minst ett par helsvarta med silverknappar på.

Inhandlade även en turkos (+) tröja, tre läppstift, en mascara och två par skor.


Har även påbörjat ett hemligt projekt  ...

Imorrn ska jag träffa Carro, Klint och Anton..AWSOME!


/M


Av Maria Ulander - 24 augusti 2010 19:13



Hej!

Är ledig idag som tur är. Hade ändå inte kunnat jobba, är förkyld som bara den.

Hostar, snorar och nyser hela tiden. Kroppen gör även ordentligt ont. Är väl nån influensa som jag har att göra med. Suck.

Hur som helst så står ju inte tiden still bara för att man är sjuk.

Har tvingat mig själv till att tvätta och städa lite här hemma. Huvudet bultar och jag fryser som bara den. Huvva. Antar att det är dumt somfan att vara igång...men vad göra när det är så mycket som MÅSTE göras?


Har även träffat en gammal klasskompis som hastigast och varit förbi mamma.

Idag gjorde jag även något som jag borde ha gjort för längesen...ringde och ställde mig i lägenhetskö. Visst, jag står redan i kö i Luleå...men man vet ju aldrig hur länge man blir kvar här i Jokkmokk. Snart fyller jag tjugo, det börjar kännas konstigt att bo hemma hos pappa. Vill stå på egna ben, ha något eget. Jag vet att jag fixar det. Inget snack om saken.

Bara tanken på en liten lägenhet gör mig lyrisk!

Att få dona som man själv vill, få vara ifred..sköta allt omkring sig på sitt egna sätt.

Och guuuud vad kul att få inreda.

Jag har inga krav egentligen. Ja, förutom att ja ska ha råd såklart!

Fast..när jag tänker efter så vill jag nog ha ett badkar..en balkong och gärna ett så pass stort kök att ett litet bord ryms. Hmm, mina krav är väl rätt rimliga?   


Sängen ser lockande ut, ska nog snart krypa ner under dubbla täcken och med några filtar. Även fast jag mår som jag gör, så måste jag till Gällivare imorrn. På obligatorisk närvaro, typ. Känns ju inte så kul kan jag medge..och hur tusan ska jag orka upp?

Får se hur det blir med det hela...gäsp!


/M  


Av Maria Ulander - 23 augusti 2010 18:14

     


Hej!

Då var man hemma igen. Det känns bra, men lite jobbigt. Har så mycket att ta tag i. Puh, blir trött bara jag tänker på allt, men det ska nog lösa sig.

Som vanligt när jag kommer hem möts jag av en glad hund. Likko ( familjens hund) måste vara den allra gulligaste som finns. Han kan verkligen göra mig på bra humör.

Han är trofast och kärleksfull som bara den.


Har varit på möte idag, det gick rätt bra. När man är med i arbetsförmedlingen så får man en jobbcoatch, som hjälper en med Cv´n mm. Tur man får hjälp för det är inte det lättaste att knåpa ihop ett bra Cv och Pb.


Anton och Rickard har knåpat med min dator, men det tjorvar bara. Inget internet än. Dom stannade i några timmar och var duktiga. Även om de inte lyckades så försökte de i alla fall. Under tiden som killarna höll på med datorn så bakade jag en kladdkaka som dom senare fick smaka. Den blev jättegod  


Möttes även av mitt SUPERSTÖKIGA rum. Snyft, hur lyckas jag alltid stöka till det?

Är bara att bita i det sura äpplet och röjja upp.

Egentligen är jag ganska pedantiskt lagd, men av nån anledning så blir mitt rum stökigt väldigt ofta. Hur lyckas man?


Ska skruva upp volymen, är ändå rätt okej att städa när man lyssnar på HÖÖÖG musik samtidigt!


/M


Av Maria Ulander - 21 augusti 2010 21:54

Var härligt att få åka iväg med Tova, göra sånt VI brukar göra...var ju ett tag sen sist.


Lyckades fynda lite i Boden:


* En Hello Kitty Papperskorg. ( Var typ hundra år sen jag hade en papperskorg, har haft en påse. Som har hängt, där jag har slängt saker i...väldigt fult!). Nu är det slut med det.


* Tre fina kuddar. En rosa och två gråa.


* Några par öronhängen från HM, i alla dess färger...med matchande halsband och armband.


* Smink ( Nagellack, ögonbrynspennor och consealer).


* Tre par leggings, ett par i denim och två svarta med skinnimitation.


* En svart/grå tröja


* En vit korsett


* Trosor i 50-tals stuk


Jaa, nu tror jag att jag har skrivit ner allt..men jag har ju som inte så bra minne XD

Ska kila ner till Viveka och Anton, blir nog lite vin, film och en dusch.


Föresten, I dag är det EXAKT ett år sedan.

Jag överlevde.


/ M

Ovido - Quiz & Flashcards