Missbell

Alla inlägg under september 2010

Av Maria Ulander - 29 september 2010 15:27

Hej!

Blir alltmer sporadiska inlägg här...synd.

Det är för att det är så mycket i görningen just nu. Förra helgen tillbringade jag med Anton, Sara och Greger samt Felica.

Vi hade väldigt trevlig. Hyrde lite filmer, köpte hem gott och lagade fina middagar. Nu var det visserligen mest Sara och Greger som stod för matlagningen...men nog försökte jag vara med på nåt hörn :)


Kom hem i Måndags, gjorde inte så mycket alls..gick bara en långprommis till Notudden med Likko. I går hjälpte jag mamma att flytta på ett bord, en soffa, skidor och en massa kartonger.

Allt detta och mer hade hon förvarat hos B, som jag ska flytta till. Vi måste ju tömma rummet som jag ska hyra och då fick vi ju tömma förådet först.

Blev säkert en tre vändor jag fick köra med bilen full i saker. Efter den pärsen så åkte jag hem och började laga middag. Blev karré. beasås, ris och en härlig sallad. Passade på att bjuda över farmor när jag ändå var i farten.

Efter en supergod middag och en kopp kaffe efteråt begav jag mig till danslokalen.

Var gode slut när jag kom hem!


Hade ändå svårt att varva ner, så jag började städa och slå in julklappar!!!

Hm..ja nog är jag då ute i god tid iaf.

Sov inte mycket inatt alls :(


Idag har jag hälsat på B, planerat mer om flytten. Varit i skolan och pluggat och efter det var jag och B och valde ut en jättefin tapet till mitt nya rum.

Nu sitter jag här hemma med träningsvärk som heter duga! Hujja!

Ska strax iväg på jobbet..jobbar 16.15 - 21.15 Blir att jobba imorrn med, 7 -13.

Passar på att visa lite av bilderna jag och karro och Tova fotade. Enjoy!


Spikmattan here I come!

Puss/M

          

                      

Av Maria Ulander - 23 september 2010 16:32

  

 ( Här är en av alla bilder, kommer fler vid nästa inlägg)

 

Hej!

Ja, nu var det ju ett tag sen jag skrev här sist. I Måndags bestämt.

Har hunnit göra ganska mycket under den här veckan.

På Tisdagen åkte jag och Tova till Luleå för att fixa oss fina i håret.

Jag blev blondare och klippte mig och Tova vågade sig på att färga rött!!

Modig tjej det där, nå men det blev ju asfint!

Vi shoppade inte alls mycket denna gången, kanske lika bra?

Blev lite mössor och halsdukar och sockor, Tova köpte även nå leggings och linnen.

Såklart blev det ju lite håratiraljer med.

Vi kom fram till att jag skulle sova över hos henne efter vi hade varit i stan.

Hade en mysig dag och kväll, vi köpte hem gosaker och slog igång Forest Gump.

Blev även en massa tjejsnack och mys.

På Onsdag kom Karro ut till Porsi, vi hade fått för oss att vi skulle ut och fota.

Kul som bara den, måste säga att både Karro och Tova är sjukt bra på att fota!   

På kvällen kom Åsa till oss och vi lagade middag och satt och surrade.

Vid nio kom Korvätarn ( Daniel) och hämtade mig, han skulle mot Jokkmokk så jag fick skjuts hem, Toppen!

Idag har jag myst med Likko och sen pluggat. Har också hälsat på Elvis ( som min valp numera heter) och hälsat på Brolle och farfar.

Nu är jag hemma och ska börja med middagen och sen plugga klart. PUH!

Hörs!

Love/ M


Av Maria Ulander - 20 september 2010 19:24

  

 

Tjiiingeling!  


Idag fyller min älskade hund Likko år, hela sju år sen han kom hem till oss.

Tänk så fort tiden går, den bara rinner iväg.

Tack Likko för att du finns, du får mig alltid på så bra humör<3

Är så fantastiskt med djur, dom finns alltid för en. Likko är såå fin och klok, kommer nog att bli lite konstigt hemma nu när valpen kommer. Är superviktigt att Likko får mycket uppmärksamhet så at han inte blir ledsen. Minns när vi skaffade Missan, våran katt. Likko blev i princip deprimerad. Han mådde jättedåligt. Det ska INTE få ske igen, det lovar jag!


Huvva för dom två sista nätterna alltså!

Har inte sovit mycket alls, har så förbannat ont i magen. Vet inte vad som är fel, är det mensvärk? eller något annat?

Vet inte, ingen mens har då kommit ännu.

Har tagit värktabletter, men utan resultat. Gud ändå!

Minns att jag har haft vädigt ont i magen för ett år sen typ.

Det försvann dock tillslut, hoppas dettta också ger sig.


Idag har jag besiktat pärlan, gick super!

Godkänd utan anmärkning. KING!

Har även varit på skolan och pluggat lite. Läst kommunikation, spännander.

Ska ta och beställa kurslitteratur.


Var ut med B och E för att kolla på valpen idag. Tyvärr var inte uppfödarna hemma.

Jag och J, K och E försökte nu ikv med men utan resultat, synd.

Är så kul att gosa med lillpojken, snart kommer han hem till mig. Sååå jag längtar.

Svängde in på djuraffären, oj så mycket fint det finns!

Speciellt till små hundar   

Kommer att bli så kul att pyssla om lillvalpen, superkul att Tova ska följa med när jag hämtar honom. Hon ska allt få se så söt han är.

Försöker mig på mitt rum för sjuttielfte gången. Blir bättre och bättre. ikväll slår jag in julklappar, det ni   

Bra att vara ute i god tid.

Imorrn bär det av mot Luleå med Tova, vi ska fixa oss fina i håret och jag ska köpa present till Carro som fyller år snart.

Blir nog säkert ett besök på Max skulle jag tro och shopping. Blir ju alltid att man hittar nåt även om man egentligen inte har råd alls...

Nåväl, ska återgå till min roll som Jultomten...eller nå.

 

What am I supposed to do...sit around and wait for you?


Ha det bäst!

/M

Av Maria Ulander - 19 september 2010 16:43

  

 

 

Hejsan!

Hmm, hur tusan ska jag sammanfatta min helg?

ja, i Fredags blev det utgång...hur vet jag inte riktigt. Men så var det i alla fall.

Hade väl inte tänkt gå ut alls, från all början. Har då lärt mig nu att då man inte är på humör är det läge att stanna hemma i stället. Allt blir så fel.

Hade för det första knappt något att dricka, åt för lite middag, blev bjuden på dricka senare under kvällen vilket resulterade i en allför berusad Mia.

Inte bra.

Hade väl en ganska trevlig kväll, dock var kvällen full av stress. Hade råkat lova komma på tre förfetster, hann bara med två av dom. synd.

Kom inte in på den avtalade platsen, var fullsatt. Drog vidare mot Opera.

Vid det laget var jag inte så klar i skallen. Tyckte inte att jag drack så mycket, men vissa dagar är man väl känsligare än andra?

Mådde ordentligt illa under natten. Well, kanske rätt åt mig after all..

Under Lördagen togs två STORA beslut. Jag och B for och tittade på valpar och såklart fastnade jag för en. Får dock inte dra hem nåt mer djur för P. Trivs för övrigt inte alls nå vidare hemma. Jag fyller tjugo nu strax, hallå?!

Vill ha något eget, prova mina vingar.

Pratade med B om hon hade någon plan. Hon sa att jag kan få hyra hos henne för samma hyra som jag betalar hos P. Toppen, blir väl en aning konstigt att bara flytta två hus bort. Men för mig är det awsome.

Så jag blir alltså med valp. En egen liten lurvig valpsing.

Han är en blandras, han kommer inte att bli stor alls.

Har ju funderat så länge på att skaffa katt, är inge kul att måsta ha innekatt så det blir en liiiiten hund istället.

Men vad ska jag döpa honom till?

Hjälp mig med tips!

Packar som nå tok här hemma och min helg skulle ju gå åt att plugga. Blir att plugga hela kvällen/natten nu ist -,-


Måste rusa!

/M

Av Maria Ulander - 17 september 2010 17:05

  

  

  

 

 

 

Nyss hemkommen!

 

Har Träffat B och sen J.

Jag och J var och käkade pizza till lunch. Efter det gick vi runt lite och kollade på Ica, lyckades fynda lite. Blev två tavlor på Marylin Monroe och en fin prydnad med två hjärtan som omslingrade varandra. Jättefin!

Eftersom jag har en hemlig förälskelse i sportbilar/krossar/ skotrar... och fick veta att J:s pappa har köpt en Mustang blev jag lyrisk.

Efter lite tjat ringde hon sin pappa och det resulterade i att vi fick åka på en lång ragg. Skitkul!

Alla vände sig om och kollade, avundsjukan var uppenbar. Kan faktiskt förstå att det finns många som är avundsjuka, jag menar...den där bilen är gudomlig. Minst sagt.

OMG!

 

Nåväl, såg * och ursäkta mig..men fan vad ful hon är!

Vet att det är elakt att säga så..men jag tycker det. Falsk och äcklig, mår illa bara av hennes åsyn. Hujja.


 

Efter raggen for vi, jag j, hennes bror och föräldrar och röstade. Det gick bra.

Skönt att ha det bortgjort faktiskt.

Gick till farmor och hämtade min cykel och nu är jag alltså hemmma.

Folket ska tydligen ut ikväll och de vill dra med mig.

Vet inte om jag känner för utgång. Vore kul på ett sätt, men vill nog hellre mysa ner mig i soffan under en filt, fixa popcorn och kolla film. Ååh om ändå du var här med mig.

Behöver verkligen plugga, men just nu finns det ärligt talat ingen ork.

Ska göra mig nå middag och ta det lugnt. Ska överväga hur det blir med ikväll.


Ha det bäst!

/M

Av Maria Ulander - 17 september 2010 11:11

  

 

 

 

Hey!


Ja, vem hade kunnat tro något annat?

Jobbigt somfan. Hujja!

Hela min kropp strejkar. Vill inte. Orkar inte.

Är yr och orkeslös men det gör inget, är såå varm inombords.

Ryser av välbehag. Sitter och ler dumt för mig själv medans jag lyssnar på musik. Är det här bra?

Det här är bra.


Vars är Tova när jag behöver henne?

I Porsi och jobbar, synd.

Lider av Tova-abstinens!

Två själar, ett hjärta?

Har så mycket jag vill berätta.

Så mycket som vill ut. Vill krama dig länge.

Du är kanske den ända som skulle förstå.

Jag har tvivlat på mig själv och på andra.

Nu finns inga tvivel.

Allt dumt ältande om skitsaker som inte är aktuella och som aldrig har varit det.

Har slutat, det ger inget. tar bara så oerhört mycket energi och man gräver ner sig.

När jag är förvirrad och orolig, så tar du ner mig på jorden och förklarar vad som händer. Hos dig är jag trygg. Du skulle förstå det här. Det vet jag.

Kanske skulle du inte stötta mig, du vet hur detta skulle kunna förstöra så mycket.

Du har sett mig falla så många gånger, men du har plockat upp mig, tröstat och gjort allt bra igen.

Du känner mig.

Samtidigt vet jag att du skulle förstå. Du har sett hopplösheten skina i mina ögon så många gånger, sett mig vara ledsen.

Du vet vad jag vill och behöver.

Detta är såklart mitt val, men jag vet att det kan göra ont.

När man har tagit nog mycket smärta kan man ta mer?

Jag är stark nu.

Klarar mig själv, det vet jag.


Är helt normal, precis som dig. Har bara tagit så många motgångar att det har tärt på min själ.

Har tänkt mycket och nu vet jag att det är sant. Det som inte dödar, det härdar.

Är ett levande, frodande bevis på detta.


Är så oerhört oändligt tacksam. Ni närmaste. Mina bästa vänner. Ni vet vilka ni är.

Dom flesta bor i Vlm, en i Umeå atm och några lite överallt.

Tack<3


Ni kommer också att måsta ta motgångar och var komme rjag att vara då?

Hos er. Det lovar jag.

Ni har hjälp mig så mycket genom åren. Funnits till hands, stöttat.

Stått ut när jag har mått skit. Men lixom..ingen sol utan regn?

Inget ljus utan mörker.

Vi mår alla dåligt någon gång. När livet är en **** och allt skiter sig.

Och man bara vill dra ett täcke över sig, gömma sig. Det är då det verkligen visas vem som är ens riktiga vänner.

Det har ni visat och ni kommer för evigt att ha stora platser i mitt hjärta.

Hoppas att vi alltid kommer att ha varandra, på det sättet vi har nu.

Så att vi kan se tillbaka om en massa år och skratta åt skitsaker.

Inse att vi har varandra på samma sätt att allt är som vanligt.

Ibland undrar jag hur vi alla hittade varandra, hur vi har stått ut men varandra och att vi alltid har så kul?

För det har vi, oavsett vad vi än gör.

Älskar er ändlöst!

Kram på er alla!


/M






Av Maria Ulander - 17 september 2010 01:38

  

    

     

      

 

 

Goddag/godkväll/godnatt...godmorgon?!!

 

Ja  jag vet inte vad som är mest passande. Vet bara att alla smarta människor ligger och sover nu. Inte för att man är osmart om man är vaken, men det bästa är ju att sova om nätterna.

Händer såå mycket i min värld just nu!

Vet inget längre...eller jaa, en sak vet jag. DU.

 

Jag borde inte, men jag kan inte sluta tänka tanken..leka med orden...smaka på dom.

Drömma, du är såå nära men ändå så långt bort. Varför?

Ja, för att det är så. Blev så. Var menat att bli så?

Jag vet inte..men nu är det så.

Nu låter jag nog helt bakom flötet och många skulle nog säga att jag är det, för tillfället. Men vafan.

Nu är det som det är.

 

Misstolka mig inte!

Lova det. Ingen och då menar jag ingen vet vad detta handlar om..inte ens jag.

Det är i alla fall inte så som folk skulle kunna tro.


Detta är nytt.

Det är inte fel att tycka om människor, att bli glad av andras glädje.

Detta är inte en förälske, men jag tycker om dig. Jättemycket.

Så är det. Du är så fin.

En sån där som jag aldrig kommer att vilja släppa.

Inget sexuellt, bara kemi.

Glädje. Lycka. Gemenskap. Nya minnen.

Är så glad att jag fann dig, igen.


Idag, har jag fixat med snyggbilen. Fick hjälp av Daniel, det var svinkul!

Lärde mig en massa nytt. Snart får jag väl det efterlägtade kortet. Då jäklar!  

RIKTIGA KVINNOR LUKTAR OLJA OCH BENSIN, EFTER MEK.

Nåmen, är ju sant!

Hihi, sen har jag ätit på Thai med Jasse, hälsat på farmor, åkt ut till Birgitta och druckigt kaffe och sen en långprommis med Nadja och Likko.

Har haft fullt upp.

Har bestämt mig för att ägna helgen åt plugg, sad but true. Ska man komma någonstans gäller det att ligga i.

Åh, vill sova...men kan jag det?

Hoppas det, imorrn..ny dag, nya tag!

Och nya möjligheter!

Sov så gott!

/ M


Av Maria Ulander - 15 september 2010 17:16

 

 

 

Halloj!

Idag vaknade jag tidigt, kunde inte somna om. Är visst inte bara jag som sover dåligt har jag hört..

Har ingen ro i själen. Vad gör man när själen längtar ut?

 

Bort. Jag vill bort. Börja på nytt. Med dig och mig själv.

Jag hade kunnat följa dig till världens ände och tillbaka om du hade velat.

Jag hade kunnat älska ihjäl mig, för det går. Om du vill?

Om jag vill?

Jag är splittrad..ligger i spillror på golvet. Möglar bort.

Märkt för livet.


Är det bra eller dåligt?


Kom hem i Måndags, var på möte. Följde Åsa och besikade hennes bil, den gick igenom. Gjorde väl inte så mycket mer. Minns inte.

Igår var jag på ännu ett möte med syon. Har nu valt till kursen kommunikation. Awsome.

Var även på mattelektion och pluggade lite Medicin.

På kvällen var jag och Larisa( min farbrors tjej) på dans, jättekul!

Idag var det meningen att jag och Larisa skulle på pump/spinning men det var tyvärr inställt. På Måndag tar vi nya tag.

Håller på och donar med mitt rum, känns som om jag aldrig blir klar med det. Tar juh lite i sänder och det blir finare och finare!

Längar ihjäl mig efter Toooooooooooooooova!  

Ses snart hoppas jag eller helst NU!

Ska och fortsätta med städningen, sen blir det nog lite plugg, sen Idol och en promenad med Nadja och Likko.


On my way.


/M


Ovido - Quiz & Flashcards