Missbell

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria Ulander - 20 juni 2011 00:43

Godkväll!
Sitter hemma och är förkyld, har krupit upp i soffan med en och annan kopp the.
The är egentligen grymt underskattat tycker jag...
MUMS juh!



Tvättar sent igen, fast man inte får det. DET står tydligt, men jag orkar inte bry mig. Det är inte det att jag inte bryr mig om regler, men det är mysigt att tvätta sent. Hinner göra annat om dagarna ändå. Tvätta är i grund och botten nåt som jag inte finner så roligt. Men det måste ju göras. Har tyvärr fått/skapat mig en hemsk ovana...tänker väl att jag slipper tvätta så ofta om jag väntar ett tag..detta resulterar ju såklart att min tvättkorg svämmar över, är samma med disken.


Detta beteende leder ju självfallet till att det går åt en himla massa tid för tvätt och disk, det blir ju många maskiner att tvätta undan och jag får slut kläder!!! (skoja bara..har ju som de flesta av kvinnofolket ganska mycket kläder, sägs det i alla fall), men jag får slut på mina favvokläder, disken tar även den en bra stund att bli av med -,-


Jaa jag vet, man ska göra bort det innan det växer till ett berg, men men. Så hade mer eller mindre inget annat val än att boka tvätttid och när det fanns en tid ledig ikväll så passade jag på. (A)


Eftersom det är en aning läskigt nere i tvättstugan så tar jag alltid med min sambo (Elvis) och även ibland min kompis J ( Iaf under nattetid). Känns bättre då ju, mörka kalla platser är ju inte riktigt bland det bästa jag vet så..

Nåja nog om det, ska snart stiga upp och bege mig ut i regnet och hämta den torra (?) tvätten...som antagligen inte lär förbli torr :/


Kom hem ganska sent i natt..hade varit i Gällivare med några kompisar på en bilträff, synerligen intressant kväll må jag säga. Trevligt var det allt och GUUUUD så fina bilar det fanns! MIG villa ha! En dag ska jag också bli rik och då ni, då ska jag också skaffa en pärla. Har ju min gamel Mazda, men hujja vad ful den är i jämförelse med de bilar jag såg. Efter närmsta eftertanke kan jag ju tillägga att Mazdan är ganska ful hur som helst.


NU har jag några grejjer på gång. Funderar på att hålla det hemligt och det blir nog så, men ni kommer att märka! ;)



Efersom jag är ganska filosofisk av mig och funderar mycket så önskar jag att jag att jag kunde säga " jag bryr mig inte...och mena det". Tyvärr fungerar det inte, jag bryr mig, för mycket. DET gör ont, för jag tror inte att DU bryr dig...inte på samma sätt. För dig är jag nog en droppe i havet, en osynlig vind, en icke existerande varelse. Men jag trodde faktiskt inte att det var så illa. Jag trodde att jag betydde mer än så...


En dag kommer du att inse, det vet jag och då kanske det är försent..

Vad ska jag säga?

I was the best you ever had.



Vill passa på att nämna att jag har världens bästa vänner (ni vet själv vilka ni är)



Och DU vet att det du gjorde var SÅÅ INTE OKEJ!. Visst det var en skitsak, men du visar inga tecken på respekt. Jag kommer att ta avstånd från dig och allt som har med dig att göra, du finns ju ändå inte där fast jag ställer upp hela tiden. Lika tärmer? NEEH.


Man ska vårda det man har, känna kärlek, göra uppofringar och våga satsa allt, vågar DU?

Jag vågar.


Your from a whole other world, a different dimension.



                         

Så där, blev en liten bildbomb..

/M

Av Maria Ulander - 13 juni 2011 23:46

Tjenare!
Har inte berättat hur jag hade det i London..
Det var faktiskt mestadels trevlig, visst det blev inte som tänkt...men man har ju inte roligare än vad man gör sig, eller hur?
Vi ( Jag, Tova och hennes pappa) var på en musikal, vi skulle ha gått på två men Tova blev sjuk :/
Musikalen som vi kom i väg på var tvåan till "Phantom of the Opera", en väldigt romantisk musikal, där temat var kärlek, brustna hjärtan och uppoffringar. Nog sved det lite i mitt ömma hjärta, återupplevde lite minnen..
Musikalen var så vacker. Ni anar inte.

Den andra musikalen som vi tyvärr ej kunde gå på var " We will rock you", nåja får bli nästa gång! ;)


Under vår lilla tripp i England hanns det även med lite shopping (A), glassätande, gómat på fina resturanger, oändliga uppraggningsförsöka av ( ...turkar :S)
Alltså, bör dock tillägga att det var dom som raggade på mig och T...inte tvärtom.

Vi strosade i Hyde Park, jag passade på att gå barfota i det varma gräset..:D

Självklart passade vi även på att göra just sånt som man gör när man är turist, kolla på sedvärdheter och prova på en massa nytt. Blev guidad busstur, besök på The tower of london, ett besök på Waxkabinetten .m.m.


Tänker bifoga lite bilder, skriver mer nästa gång..promise! ;)
Puss/ M



                           

Ovido - Quiz & Flashcards